Jedzenie śniadań i ich wpływ na nasze funkcjonowanie

Ocena:
0.00/0

Zjedzenie w ogóle śniadania to jedno, a zjedzenie pełnowartościowego posiłku na rano to drugie. Dzięki szerzeniu świadomości przez lekarzy, dietetyków, media i szkoły nasza uwaga jest bardziej skupiona na właściwym odżywianiu. Nie tylko staramy się jadać śniadania, pomimo że wielokrotnie nie mamy na nie ochoty, to jeszcze bardziej dbamy o to, co kładziemy na talerzu. Dzięki takiej świadomości jesteśmy w stanie dostarczyć sobie dużo korzyści!

Przygotowanie pożywnego i pełnowartościowego śniadania

Nie każdy sprosta obudzić się skoro świt i od razu zacząć konsumować cokolwiek. W szczególności, kiedy nasz dzień zaczyna się we wczesnych godzinach porannych oraz naprawdę zależy nam na oszczędzaniu czasu, aby zdążyć ze wszystkim. Bywa, że poza błyskawiczną kawą zdołamy niczego nie pomieścić.

Tutaj radą może okazać się parę rzeczy, o których wskazane jest pamiętać:

  • przeznacz dosłownie parę minut na porozciąganie się, odrobinę ruchu, co zwiększy Twój apetyt – wystarczy parę podstawowych ćwiczeń
  • rozpocznij od małych porcji, np. kanapki ze smakowitą pastą i warzywami, ciepłej owsianki z ukochanymi owocami, by pobudzić żołądek do pracy
  • przyrządzanie określonego typu śniadania wieczorem (to, co da się wcześniej przyrządzać, np. naleśniki, twarożek, poszatkowane w paski warzywa, pastę kanapkową), aby zaoszczędzić sobie porannej bieganiny oraz skonsumować w większym spokoju pożywienie
  • umilić sobie czas jedzenia śniadania, włączyć ulubioną muzykę bądź program, poczytać w trakcie jedzenia ciekawy artykuł bądź poprzeglądać strony ukochanych sklepów online – chodzi o to, by śniadanie kojarzyło nam się z przyjemnym rytuałem, a nie dokuczliwą koniecznością.

Z jakich produktów spożywczych powinno składać się śniadanie?

Śniadaniem oczywiście także można nazwać smażoną kiełbaskę z keczupem, jednakże z całą pewnością nie jest śniadaniem zbilansowanym i zdrowym. Pamiętajmy, że nasz żołądek po przespanej nocy, tak jak my, właśnie rozpoczyna pracę. Dajmy więc mu się rozruszać oraz postawmy na lekkie i odżywcze śniadanie.

Z samego rana w większości wypadków najlepiej się wystrzegać:

  • białego pszennego pieczywa
  • słodkich płatków na mleku
  • słodkich jogurtów
  • tłustych wędlin i mięs
  • niskowartościowych tłuszczów do smarowania pieczywa
  • słodkich, gazowanych napojów do posiłku

Zdecydujmy się raczej na:

  • produkty pełne zbóż (pełnoziarniste pieczywo, płatki jaglane, owsiane), bogate w błonnik odpowiadający także za trawienie
  • orzechy
  • sezonowe owoce
  • jogurty, najlepiej naturalne, kefiry, twarożki
  • warzywa – w każdej postaci
  • chude wędliny, jaja, ryby
  • soki warzywne oraz owocowe (najlepiej wyciskane samodzielnie)

Jak przygotować smaczne i zdrowe śniadanie na wynos?

Zbilansowany i w pełni zdrowy pokarm jest naszym sprzymierzeńcem w utrzymaniu dobrego zdrowia i świetnego humoru. Dzięki temu, że będziemy się czuli zdrowo, radośni i mieli dużo energii, będzie nam się chciało więcej czerpać z życia. Dlatego tak kluczowym aspektem jest dbanie oraz utrzymanie w swoich nawykach zdrowego i różnorodnego śniadania. Może to być owsianka z nasionami, orzechami i miodem, albo kanapka z chudą wędliną i warzywami.

Informacje:
Oceń Artykuł:

1Komentarze

marylapietrzak

Wiele artykułów opisuje różne metody jak powinno wyglądać zdrowe śniadanie, ale trzeba też pamiętać, że musimy znać swój organizm.

Druga sprawa, samo zdrowe śniadanie to nie wszystko jeśli nasz organizm nie poradzi sobie z przyswojeniem zdrowych wartościowych produktów dlatego należy zadbać o florę bakteryjną w jelitach oraz zakwaszony żołądek.

2022-05-24