Jak zdobyć więcej klientów dzięki e-marketingowi?

Ocena: 3.00/1

E-marketing, czyli marketing internetowy, w przeciwieństwie do tradycyjnego (offline) daje zdecydowanie większe pole do popisu. W dzisiejszych czasach klienci bardzo często podejmują decyzje w Internecie — robią tam zakupy, rezerwują usługi i wizyty. Idąc w ślad za nimi, przedsiębiorcy także przenosza swoje działania do sieci. Z tymi działaniami nieodzownie wiąże się reklama, która ma na celu pozyskanie nowych klientów i zachęcenie obecnych do regularnych zakupów. Jak przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową?

W jakich miejscach komunikować się z klientami?

Najbardziej znane kanały przekazu dla e-marketingu to:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Blog.

Przytoczone kanały przekazu należą do najpopularniejszych i na pewno skutecznie wpłyną na przebieg całego procesu. Wszystko zależy od nas, w jaki sposób zaczniemy działać. E-marketing gwarantuje nam wiele, bowiem jesteśmy w stanie być w biernym kontakcie z odbiorcą, inaczej Konsumentem, nawet 24 h na dobę. Nie ma potrzeby nawet nawiązywać z nim żadnej komunikacji.

Wystarczy jedynie, że poinformujemy społeczność internetową np. przez dodanie postu. Musimy pamiętać, iż tak w rzeczywistości wypada pisać lub wklejać to, co Klient chce zobaczyć. Niezwykle ważne jest, by unikać wulgaryzmów. Może to być odebrane dwuznacznie i tym sposobem stracimy naszych obserwatorów.

Warto być również kulturalnym w czasie naszych działań. Mamy prawo również wzmocnić naszą więź z Klientem w bardzo prosty sposób: wystarczy jedynie wejść w pozytywną interakcję np. poprzez odpowiedź na komentarz czy też na zadane zapytanie. Ludzie to doceniają.

Jak przystąpić do działań e-marketingowych?

W każdej dyscyplinie ważny jest cel. To cel prowokuje nas do działania. Gdy już konkretnie go wyznaczymy to na pewno prędzej uda nam się go zrealizować. Powinniśmy zastanowić się w głównej mierze nad tym, do kogo będzie skierowany stworzony przez nas projekt i kto będzie naszym potencjalnym odbiorcą.

Należałoby przyjrzeć się temu wszystkiemu z boku oraz określić odbiorców np. na podstawie wykształcenia. Inny będzie e-marketing adresowany do młodych ludzi, a jeszcze inny do internautów starszych lub potrzebujących np. wsparcia. Gdy już zdefiniujemy docelowego Klienta, wskażmy kanał, z jakiego skorzystamy. Może być to Facebook, Instagram lub YouTube.

Powinniśmy przeprowadzić początkowy rekonesans oraz odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki kanał będzie najlepszy dla branży, w której działamy, gdzie jest najwięcej osób zainteresowanych naszym projektem. Nie musimy także ograniczać naszej aktywności do jednego kanału. Możemy poszerzać nasze działania oraz być aktywnym na wielu płaszczyznach.

Dlaczego warto wykorzystać e-marketing w swoim biznesie?

Marketing internetowy daje bardzo wiele zalet. Można przede wszystkim nawiązać bezpośredni kontakt z użytkownikami za pośrednictwem wygodnych komunikatorów. Dużo firm buduje w ten sposób społeczność — zakłada fanpage, na którym zamieszcza rekomendacje i opinie przeszłych klientów, co może wspomóc zdobywanie kolejnych. E-marketing pozwala zwiększyć świadomość marki, a także zbudować zaufanie do niej.

Informacje:
Oceń Artykuł:

1Komentarze

justyna66

Czasami te reklamy są aż nadto skuteczne haha. Tym bardziej jeśli w grę wchodzą reklamy ubrań.

2022-04-14
E-marketing, czyli marketing internetowy, w przeciwieństwie do tradycyjnego (offline) daje zdecydowanie większe pole do popisu. W dzisiejszych czasach klienci bardzo często podejmują decyzje w Internecie — robią tam zakupy, rezerwują usługi i wizyty. Idąc w ślad za nimi, przedsiębiorcy także przenosza swoje działania do sieci. Z tymi działaniami nieodzownie wiąże się reklama, która ma na celu pozyskanie nowych klientów i zachęcenie obecnych do regularnych zakupów. Jak przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową?W jakich miejscach komunikować się z klientami?Najbardziej znane kanały przekazu dla e-marketingu to: Facebook, Instagram, Blog.Przytoczone kanały przekazu należą do najpopularniejszych i na pewno skutecznie wpłyną na przebieg całego procesu. Wszystko zależy od nas, w jaki sposób zaczniemy działać. E-marketing gwarantuje nam wiele, bowiem jesteśmy w stanie być w biernym kontakcie z odbiorcą, inaczej Konsumentem, nawet 24 h na dobę. Nie m...